Friday, April 27, 2012

Tiada parti dapat bentuk pasukan sebaik BN: Taib




Posted on April 28, 2012, Saturday

SIBU: Ketua Menteri Pehin Sri Abdul Taib Mahmud berkata, tiada parti politik lain di negara ini yang boleh membentuk sebuah pasukan sebaik pasukan yang dibentuk oleh Barisan Nasional (BN).

Di bawah kepimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, katanya, BN telah membentuk sebuah pasukan yang amat baik dengan pemimpin yang boleh memberikan apa yang rakyat mahukan.

“Oleh itu, adalah adil bagi kita memberi mandat besar kepada Perdana Menteri pada Pilihan Raya Umum akan datang bagi memastikan kepimpinannya berterusan,” ujar Taib ketika berucap pada Majlis Makan Malam Pemimpin Bersama Rakyat, malam kelmarin.

Ketua Menteri turut memberitahu, rakyat juga harus memberi kepercayaan kepada BN bagi terus menjamin masa depan mereka.

“Kita harus bekerjasama dan menjadikan Malaysia sebuah negara berpendapatan tinggi menjelang tahun 2020 kerana ini akan menguntungkan semua rakyat,” jelasnya.

Dengan pelaksanaan Koridor Tenaga Diperbaharui Sarawak (SCORE) ,ujar Taib, Sibu kini mengorak langkah ke arah pembangunan yang lebih mantap.

“Sibu kini mahu menjadi pusat pendidikan cemerlang dan mahu memastikan universiti teknologi dibina di sini. Semua ini akan memberi impak yang besar kepada pembangunan Sibu,” katanya.

Menurut Taib lagi, rakyat negara ini amat bertuah kerana mempunyai seorang Perdana Menteri yang kerap melawat Sarawak sejak meneraju pucuk pimpinan negara.

“Beliau mahu luar bandar Sarawak terus membangun dan telah memperuntukkan sejumlah besar wang bagi menyambung bekalan air bersih, elektrik dan jalan ke kawasan luar bandar,” tambah beliau.

0 comments:

Post a Comment

BN4Sarawak tidak bertanggungjawab atas segala maklumat yang dipetik dari laman ini. Ini adalah pemerhatian dan ulasan peribadi kami dan tiada kena mengena dengan Parti Barisan Nasional sebenar.

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Blogger Theme by Lasantha - Premium Blogger Templates | Affiliate Network Reviews