Wednesday, April 17, 2013

Aku Janji BN Sarawak Untuk Kepentingan Rakyat Sarawak #BetterNation #UndiBN #SokongNajib #1Malaysia

Manifesto yang dilancarkan semalam adalah sebahagian daripada aku janji berterusan kepimpinan Barisan Nasional Sarawak untuk membela nasib rakyat Sarawak.  Ianya bukan dongengan seperti yang berlaku di negeri pemerintahan pembangkang.  

Pihak pembangkang sedar mereka gagal menunaikan manifesto mereka berbanding dengan Najib Razak yang berjaya membawa Malaysia melangkah maju sebaris dengan negara membangun yang lain.  Cuma 4 tahun dan Malaysia sudah boleh berdiri segak.  Bayangkanlah apa yang dapat dicapai dengan 5 tahun lagi?
Manifesto BN Negeri fokus keperluan rakyat Sarawak
 
Utusan Borneo 18 April  2013, Khamis

KUCHING: Manifesto Barisan Nasional (BN) Negeri disifatkan lebih mendalam dan menekankan tentang keperluan sebenar rakyat di negeri ini.

Presiden Parti Rakyat Sarawak (PRS) Tan Sri James Masing berkata, malah segala perkara yang dinyatakan dalam manifesto yang dilancarkan Ketua Menteri Pehin Sri Abdul Taib Mahmud semalam ternyata amat relevan kepada rakyat Sarawak khasnya penduduk luar bandar.

“Misalnya, transformasi luar bandar yang merangkumi penyediaan rangkaian jalan raya, bekalan elektrik dan air, selain khidmat kesihatan kepada penduduk luar bandar adalah perkara yang kita tekankan.

“Bagi saya manifesto BN negeri lebih terperinci dengan isu-isu tertentu kerana kita tidak menyentuh perkara yang bukan di luar bidang kita seperti kewangan dan sebagainya, tetapi kita menekankan perkara yang relevan dengan rakyat,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai Manifesto BN Sarawak 2013 yang dilancarkan Taib di Ibu Pejabat Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) di sini, semalam.

Masing yang juga Menteri Kemajuan Tanah berkata, salah satu perkara yang menarik adalah BN Sarawak akan terus mengiktiraf tanah Hak Adat Bumiputera (NCR) dengan mengadakan pengukuran keliling tanah NCR dalam mengatasi kebimbangan pemilik tanah.

“Kita juga mengakui manifesto BN persekutuan sebelum ini amat baik termasuk kepada rakyat Sarawak tetapi ia lebih menyeluruh yang akan kita tambahkan dalam beberapa bidang tertentu,” katanya.

0 comments:

Post a Comment

BN4Sarawak tidak bertanggungjawab atas segala maklumat yang dipetik dari laman ini. Ini adalah pemerhatian dan ulasan peribadi kami dan tiada kena mengena dengan Parti Barisan Nasional sebenar.

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Blogger Theme by Lasantha - Premium Blogger Templates | Affiliate Network Reviews