Thursday, July 26, 2012

Pegang Teguh Prinsip '1BN' Jika Ingin Menang Semua Kerusi Parlimen - Rundi


KUCHING, 24 Julai (Bernama) -- Pemimpin serta anggota komponen Barisan Nasional (BN) Sarawak perlu berpegah teguh pada prinsip '1BN' jika mahu memenangi semua 31 kerusi parlimen yang ditandingi pada pilihan raya umum ke-13 (PRU-13), kelak.

Setiausaha Agung BN Sarawak Datuk Dr Stephen Rundi Utom berkata komponen BN di Sarawak perlu mengambil pengajaran daripada kekalahan beberapa kerusi ke tangan pembangkang, termasuk dalam pilihan raya Dewan Undangan Negeri (DUN) hanya kerana kurangnya semangat 1BN, selain faktor dalaman parti masing-masing.

"Bagi saya pembangkang tidak kuat di Sarawak, mereka menang (kerusi Parlimen dan DUN) sebab berlaku pertelagahan sesama sendiri dalam beberapa komponen BN," katanya ketika menyampaikan mesej kepada barisan Pemuda komponen BN di sini Selasa.

Beliau yang juga Menteri Muda Kemudahan Awam berkata banyak kelebihan boleh digunakan anggota BN untuk meyakinkan rakyat, khususnya pengundi atas pagar terhadap prestasi pembangkang sama ada di negeri-negeri yang diperintah mereka atau di kawasan yang ditawan.

Menurutnya, jika setiap anggota dalam komponen BN dapat bekerjasama sebagai satu pasukan, pastinya beberapa isu yang membabitkan parti luar yang mendakwa 'mesra BN' tidak akan timbul

0 comments:

Post a Comment

BN4Sarawak tidak bertanggungjawab atas segala maklumat yang dipetik dari laman ini. Ini adalah pemerhatian dan ulasan peribadi kami dan tiada kena mengena dengan Parti Barisan Nasional sebenar.

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Blogger Theme by Lasantha - Premium Blogger Templates | Affiliate Network Reviews